الثلاثاء، 3 مارس 2009

عريس يا ولاد الحلال

قاعدة بالvan بامان الله

لقيت واحد بيهزني

ايه خير يا خويا ؟

- هي الساعة كام معاكي؟

- 12

- يااااه ااتاخرت

- خير ان شاء الله

دورت وشي

رجع هزني

- خير؟

- هو حضرتك مرتبطة

- معدتش قادرة امسك نفسي
بس يعني استرجلت و قلتله عفوا؟؟

- قالي لا بس حبيت اعرف اذا كان حضرتك مخطوبة

- حضرتك شايف ايه ؟؟؟

- لا مش لابسة دبلة ... طيب بتحبي حد

هنا بجد كنت هموووووووووووت مالضحك بس برضه اتجدعنت و قلتله
عفوا ؟؟

- يعني حابب اطمن بس

- اديتله بصة مفادها امشي من هنا ياض الساعة دي لاحسن اغزك

سكت الحمد لله

وصلنا المحطة ... نزلت و ركضضضض عالتاكسي

ركبت ... الحمد لله ارتحت منه

و اذا به يفتح الباب و يدخل

هنا بقى بجد بجد كنت هموت ضحك

قاللي طب حضرتك منين ؟

- قلتله شايفين فين ؟ مش في صيدا يبقى منين ( مقولتش فلسطينية يعني)

- طب من عيلة ايه ؟

- نفس البصة اللي فوق

وصل التاكسي على البيت ... هوووووووووب الهروب الكبير تاني

و انا بفتح باب البيت قعدت اتلفت ليكون وراي

و ما ان دخلت حتى وقعت عالارض من الضحك

هناك 3 تعليقات:

غير معرف يقول...

اية دا يا ندى دا بجد دا يعنى حصل معاكى كدة فعلا
بصراحة موقف تحفةههههههههههههههههههه
اختك قسامية

امنية يقول...

رغم ان ببساطة كان يمشى وراكِ وخلاص
مش عارفة ليه ساعات بحس ان تفكيرهم غريب !

ربنا يرزقك زوج صالح يارب

ندى عياش يقول...

بتضحكي يا قسامية ؟

ماشي ... انا بقى كنت مرعوووبة


*************

امنية ... فعلا ساعات بتحسيهم اطفال كبار :)

نو اوفنس من اي راجل يمر من هنا